5.5.13

got an internship in shanghai

Yes, som titlen pretty much afslører, så har jeg fået en praktikplads i Shanghai!! :)
Det bliver på Generalkonsulatet i Shanghai, og har en varighed på 6 måneder. Jeg skal i forvejen derhen på et sommerkursus, så det bliver i alt 7 måneder jeg skal være væk fra København. Da jeg først fik et opkald fra kontoret i Shanghai, var jeg slet ikke forberedt på det. Havde endda allerede bestilt min hjembillet fra Shanghai, men den bliver der vist ikke brug for nu :)

Først og fremmest så glæder jeg mig ubeskriveligt meget til at komme afsted og opleve byen helt på egen hånd. Det er et stort skridt for stadig hjemmeboende mig, og tænk at min første adresse væk hjemmefra skal være helt i Shanghai, haha :)

Men.. Puha, havde aldrig troet at sådan et 'kort' ophold i Kina kræver SÅ meget forberedelse, jeg er pænt stresset over det, og det hjælper ikke at mit studie ikke godkender nogen form for praktikophold. Men, når alt det praktiske er sat på plads, kan jeg endelig pakke og glæde mig for real til denne oplevelse som venter mig :D

Ingen kommentarer:

Send en kommentar